Kort verslag van Danielle, met FOTO's! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ton Vegt - WaarBenJij.nu Kort verslag van Danielle, met FOTO's! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

Kort verslag van Danielle, met FOTO's!

Door: Ton van der Vegt

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Maart 2012 | Tanzania, Arusha

Lieve mensen, bedankt dat jullie papa nog steeds trouw volgen ondanks dat hij jullie even heeft moeten laten wachten op een nieuw bericht. Maar dan eindelijk goed nieuws en nu ook weer wat foto's. Diep respect hebben wij voor onze vader. Dat hadden we natuurlijk al zonder deze tocht, maar hiermee doet hij er nog eens een flinke schep bovenop, perfectionist als hij is. Het was buitengewoon fantastisch om hem te kunnen verrassen samen met mama, Sandy, Nanda en Paul. Het was een goede hartmassage voor hem zullen we maar zeggen. We zijn Noud van Hout van de Watoto Foundation enorm dankbaar dat hij deze verrassing mogelijk maakte door ons een verblijf aan te bieden in de Kiboko Lodge, die -als enige in de wereld- wordt gerund door voormalige straatkinderen. Buiten het respect voor papa, is ook ons respect voor Truus en Noud en alle jongens die mbv Watoto de juiste weg zijn ingeslagen grandioos groot. Van Child in de Stars (1e opvang waar ze terecht komen, na een erbarmelijk leven op straat) gaan ze na drie maanden als alles goed gaat naar Child in the Sky oftewel Watoto Foundation in Makumira waar ze in 3-4 jaar intern worden opgeleid voor een baan, met een mogelijkheid te werken in de Kiboko Lodge (ook onderdeel van de Watoto Foundation). Het onthaal voor papa op woensdag in Makumira door tientallen ontzettend lieve jongens was erg ontroerend. 1 van de jongens had een prachtige speech voorbereid en voorgedragen en de boys hadden een prachtige fiets gemaakt met 'tonstourdafrique 12000km erin verwerkt' (te zien op 1 van de foto's) Op de foto's zijn verder de kinderen bij de opvang te zien (groepsfoto met kinderen en mama, san, paul, nanda en ik), de kinderen tijdens de opleiding (groepsfoto met papa op de fiets)en de chef kok en ober van de Kiboko Lodge die de fiets van papa weer op het dak binden. Op de foto met de twee duimen omhoog zie je papa en zijn Taiwanese fietsvriend Ming. Noud van Hout is op twee verschillende foto's te zien. Ook een foto met papa's grootste fietsmaatjes Gyselle uit Canada en Walter uit Zuid-Afrika. Claus uit Denemarken (de 3e wijze uit het oosten) heeft helaas de reis moeten stopzetten ivm een botbreuk. Het was geweldig voor ons allemaal en intens genieten om papa halverwege zijn heldentocht in de armen te mogen sluiten en we zijn er heilig van overtuigd dat hij deze reis met vlag en wimpel gaat volbrengen. Ze maken Ton de pis nie lauw..! Noud heeft ons veel laten zien van en verteld over alle projecten die steengoed in elkaar zitten en broodnodig zijn, dus ik kan jullie nogmaals benadrukken dat elke euro niet alleen goed gebruikt wordt maar ook echt meer dan welkom is, daarom nog een keer het rekeningnummer van Ton voor Watoto: 16.25.39.975. Help hem het puntje op de i te zetten van zijn droom & help een kind 'van de straat en in de wolken'. Dankjulliewel, en dank aan iedereen die al zo lief is geweest om te doneren.
Have a lovely day today, Danielle

• 20 Maart 2012 - 17:43

Jan En Riet Huvenaar:

Hallo Ton

Wat ben jij goed bezig. Echt super.
    Ik zat op de site van viasana en kwam zo bij jou terecht. Het gaat jou zeker lukken dit goeie doel vol te houden. En wij gaan jou verhalen volgen. Geniet ervan.
    Heel veel groetjes uit Rosmalen.

• 20 Maart 2012 - 18:29

Jos Van Zundert:

Hoi Tonneke

Nou ja...."Tonneke" ....ik lees dat je 24 kg bent afgevallen. Maar om nou heeeel eerlijk te zijn.....er mocht ook wel iets af toch??
    Gelukkig gaat het met de gezondheid (nu weer) verder goed.
    Begrijp ik het nu goed dat je door enkele dagen verblijf in het ziekenhuis een stuk van de route hebt moeten overslaan?? Dan wordt de rit wel heel makkelijk zeg...ha ha.
    Of heeft die hele groep op je gewacht??
    Wel Ton, reis lekker verder en geniet nog van de resterende 2 maanden.
    Groetjes Jos

• 20 Maart 2012 - 20:14

Rob Rerink:

Hoi Ton (en familie)
    Geweldig om te lezen hoe het je vergaat. Ik moet zeggen je ziet er afgetraind uit. De rest gaat nu op souplesse. Leuk die veraasing met je familie. Nu op naar het laatste stukske. De kop is er af. We blijven je volgen en wensen je veel sterkte.
    Groeten uit Boekel,
    Hetty en Rob

• 20 Maart 2012 - 21:53

D+H:

Tja Ton wat zullen we er van zeggen. Wa bende gij veranderd zeg. Ge lekt ok wel wa ouwer geworden, een paar moand of zo. We hadden oe bekant nie herkend. Om nou te zeggen da ge knapper geworden bent, neeje toch ok wir nie. We weten nie wa we aon oe zien, wa magerder misschien ? Kek uit da ge gin kiepenekske krijgt, dus wel goed blijve ete war jong. Ut is nog mar un stukske rije, ge bent er bekaant, dus goan met die banaan. Effe nog 1 vroag: Een blaosontsteking kunde die ok krijgen van ut blazen en puffen?

• 21 Maart 2012 - 13:56

Abo:

Hallo Ton,
    Effe een reactie uit Uden vanaf de balie. Respect voor het bikkelen dat je tot op heden gedaan hebt en we hebben het volste vertrouwende in de 2e helft van de monsterrit.
    Ga ervoor, het gaat lukken, dat kan geen steen je beletten. Volgens mij heb je je "streefgewicht" inmiddels wel bereikt dus hou dit zo maar verder vast!?. Blijf gezond.
    We blijven je volgen.

Heel veel succes !

• 21 Maart 2012 - 14:59

Robin En K'neeltje:

Hi (voormalig) buurman!

Vanuit Curaçao; heel veel succes met deze tocht!

Groeten,
    Robin (van Baalen) en K'neeltje

• 21 Maart 2012 - 20:08

Mel En Annet:

Gelukkig weer een teken van 'leven',we begonnen ons al zorgen te maken .Wat heerlijk dat jullie weer even samen waren,dat pept weer op!
    Wat een gewichtverlies,we moesten twee keer kijken!! ik had ook mee moeten gaan fietsen!! grappig om te zien op de foto's hoe je nu veel op papa lijkt en op de foto samen met Nellie,weer zuiver Paul!!Lieve broer en zwager heel veel succes met de tweede ronde,hopelijk blijft het bij een ziekenhuisbezoek!toi,toi,toi liefs Mel en Annet.(van harte met jullie trouwdag vandaag!!)

• 21 Maart 2012 - 21:48

Wilma Van Der Vegt:

Lieve Daniélle,
    Bedankt voor je berichtje met foto's
    Ik was blij iets van jullie en hem te horen, ik maakte me 'n beetje zorgen!
    Wát ben ik trots op jullie dat jullie hem hebben opgezocht en hem weer 'n beetje power hebben kunnen geven om z'n einddoel te behalen!
    Ik weet ook zéker dat hij dat gaat volbrengen, we duimen met z'n állen hiervoor en leven met hem mee!
    Ik heb zijn bericht ook gelezen en de foto's gezien en ben héél blij dat hij weer is opgeknapt!!
    En voor jullie aan het thuisfront wens ik jullie állen ook veel sterkte en heb voor jullie óók heel veel bewondering!!
    Toi, toi, toi, liefs, (tante) Wilma x.x

• 22 Maart 2012 - 15:37

Nellie En David:

David zag jou op de foto naast de computer, zijn reactie was toen: "dat is opa pom daar bij de boom, lieve opa pom ik wil jou graag zien!
    Dus moest jou Nellie voor het eerst achter de computer om je dit te vertellen.
    Ik heb van oma Nellie een sleutel hanger gekregen met een leeuw eraan en nu vind ik een leeuw niet meer zo eng.
    lieve groetjes van David en Nellie.

• 23 Maart 2012 - 06:49

Sjoerd Van Hout:

Een geweldige prestatie tot nu toe, we blijven het volgen. Heel veel succes Ton.
    Groeten Sjoerd

• 24 Maart 2012 - 19:15

Annie Van De Camp:

Vul hier je reactie in...Geweldig Ton, heb er geen woorden voor, een super Opa ben jij zou mijn klein zoon Jens zeggen .

En wat leuk dat Nelly en de kids bij je zijn geweest,

Hou vol , we denken aan je.

Groetjes Henk en Annie

• 26 Maart 2012 - 17:41

Elly & André Vd Berg:

Hoi Ton,

Meer dan helft zit er voor je op.
    En de einstreep haal je zeker.
    Dus zet hem op. Ben benieuwd naar je verhalen uit Afrika.

Groetjes Elly en André

• 30 Maart 2012 - 08:09

Familie Van Bohemen:

Leuke foto's Ton,
    je ziet er inmiddels goed afgetraind uit.
    Ik zag dat je nog maar 35 dagen onderweg bent, wat gaat de tijd toch snel.
    Wij gaan hier richting de pasen en ik moet zeggen dat de eieren nu al mijn .... uitkomen.
    Succes verder met de reis en tot schrijfs.

groeten Peter

• 30 Maart 2012 - 16:25

Frank Van Der Vegt:

Hoi grote broer, we krijgen nu steeds beter een beeld waarom en waarvoor je dit allemaal doet. Om t virus echt te krijgen moet je daar geweest zijn. Ik zie aan je dat het tot zover geen makkie geweest is en dat je op je op je vader gaat lijken,daar kun je alleen maar kracht uit putten. Super dat je gesteund bent door je gezin dat bij je geweest is,je hebt hierdoor een flinke boost gekregen en je gaat het zeker halen.
    Pas goed op jezelf en gooi oe kop de veur.
    Groetn uut n doarp.
    Frank,Sabine,Guus & Thijs.