Waar doet deze dappere man dit nu allemaal voor? - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Ton Vegt - WaarBenJij.nu Waar doet deze dappere man dit nu allemaal voor? - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

Waar doet deze dappere man dit nu allemaal voor?

Door: tonstourdafrique

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Februari 2012 | Soedan, Khartoem

Dit is geen verslag van Ton zelf, maar van zijn familie:
Lieve volgers van papa,
Wij vinden het geweldig om te lezen hoe jullie Ton volgen en hem mooie en lieve berichten sturen. Ik weet zeker dat dit hem goed doet, want we weten allemaal dat het een bikkel is maar 12.000km op de fiets door het stof en door de hitte doen weinigen zo niet niemand van ons hem na :)
So keep writing allen! Echt geweldig.

Ton is een man met een missie. Hij fietst niet alleen uit respect voor de Afrikaanse bevolking, maar ook met een concreet doel: zonnecollectoren voor de Watoto Foundation. Deze stichting, gerund door de Nederlandse Noud en Truus van Hout, zet zich in voor straatkinderen in Tanzania. De kinderen leren een ambacht en zijn verzekerd van een baan na afronding van hun opleiding. De stroom valt daar regelmatig uit en met de zonnecollecteren die ca EUR 15.000 kosten kunnen zij hun goede werk onophoudelijk voort zetten. De teller staat nu op EUR 7.573,- voor Watoto. Een fantastisch bedrag. Hartelijk dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen.

Het zou toch geweldig zijn als de droom van papa helemaal compleet is aan het einde van zijn rit. Ik zou jullie willen vragen, dit bericht te kopieeren en te plakken in een mail naar al jullie vrienden en bekenden en aandacht te vragen voor dit mooie concrete doel. Elke euro is er 1. (En eigenlik hebben we dus 750 keer een tiente nodig, dat is toch te doen zou ik zeggen). Het rekeningnummer van Ton voor Watoto is 16.25.39.975 Rabobank te Uden. 100% gaat naar de Watoto Foundation.

Ook doe ik hierbij een oproep aan iedereen die beseft hoe goed we het hier hebben en zin heeft iets te doen voor kinderen die het hard nodig hebben, om na te denken over creatieve ideeen om geld in te zamelen (bijv erwtensoep maken en verkopen bij de natuurijsbanen). Levert jouw idee of inzamelingsactie 200 Euro of meer op dan win je een schilderij van www.paint-it-forward.com. Mail me in dat geval even of in het geval je een idee hebt, waar je hulp bij kan gebruiken daniellevandervegt@gmail.com.

Please watch the Watoto-video to get inspired:

Wij hopen op jullie steun, is het niet voor Truus, Noud en de kids in Tanzania dan uit respect voor de dappere man op de fiets door Africa.

Veel liefs Sandy, Max, William, Marieke, Willem, David, Paul, Nanda, Nelly & Danielle.

• 06 Februari 2012 - 09:35

Danielle Vd Vegt:

Om de video te zien, moet je dus de gehele bovenstaande regel kopieren en plakken in de url-balk :)

• 08 Februari 2012 - 13:45

Miep En Jack :

hoop dat alles goed gaat het is hier lekker koud het vriest 20 graden maar dat hoort er ook weer bij ben op het oventje geweest hebben weer lekker gekaart en lekker geklest was weer gezellig met de fam nog veel fiets plezier we vinden het geweldig om je te volgen heel veel groetjes van miep en jack uit etten leur

• 08 Februari 2012 - 18:41

Lizette Vd Berg:

He familie, ook een berichtje voor jullie als gezin(nen) om jullie een hart onder de riem te steken, nu ome Ton deze lange en spannende reis aan het maken is. Wat zijn jullie je (schoon-)vader en man goed aan het steunen en aan het meeleven! Veel succes ermee!
    groeten roel en lizette

• 12 Februari 2012 - 08:34

Marcel United Childr:

Ton
    We kennen elkaar amper, behalve dat je voor ons die onmogelijke dingen regelt om spullen bij noud te krijgen
    Jij doet extreem veel voor al die mensen in tanzania, zonder mensen als jij kunnen veel mensen daar weinig want het moet altijd weer vanuit ergens geregeld worden, er is daar weinig
    Onze steun heb je en veel respect
    We gaan je volgen en ga maar denken hoe je collectoren daar gaat krijgen en 50 compuerts of zo heb je wat te doen
    Want dat bedrag ga je zeker halen, zoals je alles regelt
    Sterkte onderweg en vol vertrouwen marcel

Goede reis

• 15 Februari 2012 - 21:32

Wilma Van Der Vegt:

Hoi allemaal,

Wát zijn jullie goed bezig om dit project te promoten!!
    En om jullie (schoon)vader te motiveren om zijn doel te bereiken.
    Ik hoop uiteindelijk dat iedereen meehelpt om dat bedrag binnen te halen voor the kids daar!!
    Súcces hoor!
    Ton doet het geweldig!! (aan hém zal het niet liggen)!!!
    Liefs, (tante) Wilma

• 13 Maart 2012 - 20:06

Martijn Bekkers:

Hee hallo Ton,

Heb net je site bekeken, erg goed om te lezen dat het goed gaat, super dat je het volhoudt!!
    Ik wil je bij deze nog heel veel succes wensen met het volbrengen van je missie!!!
    Tot in Uden, effe bekske koffie komen drinken he!!

Gr. Martijn