Na 60 dagen en 6000 km in Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ton Vegt - WaarBenJij.nu Na 60 dagen en 6000 km in Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

Na 60 dagen en 6000 km in Tanzania

Door: Ton van der Vegt

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 Maart 2012 | Tanzania, Arusha

Dag trouwe lezers van de reisverslagen,

Ik meen dat ik sinds Addis Abeba Ethiopië niet meer van me heb laten horen. Mijn dochter Danielle schreef nog wel een kort verslagje tussendoor en voegde er foto's aan toe.
We hebben in Ethiopië en Kenya een paar pittige weken achter de rug van forse beklimmingen, flink door het stof en over lava-rockwegen en vlak voor de grensovergang tussen Ethiopië en Kenya viel tijdelijk het doek voor mij.
Geen energie meer, koorts en elke beweging deed pijn. In het ziekenhuis van Yabello bleek ik een urinewegontsteking te hebben en werd voor een week verbannen naar de ziekenboeg van het moederschip van Tour d' Afrique. Antibiotica hielp me weer op de been en na 4 off road dagen zat ik weer op de fiets.

Op 13 maart 2012 reden we na 6000 km Arusha binnen waar we 3 rustdagen hadden en ik te gast was bij de Watotofoundation van Truus en Noud van Hout in het door hen opgeleide straatkinderen geexploiteerde Kibogolodge. Ik werd opgehaald door Noud samen met dochter Danielle. Even later verscheen ook mijn dochter Sandy en mijn zoon Paul en zijn vriendin Nanda en tenslotte bleek ook Nellie in Tanzania te zijn. Een superverassing dat me extra kracht zal geven om de 2e helft van de Tour te doen.

We genoten van het luxe onderkomen en de door Noud aangeboden safari en het bezoek aan het trainingscentum van Watoto. Het gezin vliegt over 5 dagen terug (Marieke die 4 maanden zwanger is van de 3e) was er alleen niet bij en ik start op zaterdag de 17e maart weer met volle moed aan de tocht door Tanzania, Malawi, Zambia, Botswana, Namibië en Zuid-Afrika. Op zaterdag 12 mei hoop ik Kaapstad gezond en voldaan binnen te rijden.

Ik ben inmiddels 24 kilo afgevallen en mijn spieren zijn van ongekende sterkte. Ik leer elke dag beter te klimmen en af te rekenen met zandpaden en wasbordwegen. Dat neemt niet weg dat het een gemakkelijke opgaaf is, maar geen ontwikkeling zonder strijd. Per slot van rekening mag ik er wel wat voor doen wat jullie gulle donateurs voor het goede doel storten op de tonstourdafrique-rekening.

Danielle zal nog wel een enkele foto toevoegen als ze met haar zussen, broer, schoonzusje en moeder eenmaal weer terug is in Nederland.

Bedankt voor jullie lieve reacties. Die doen me erg goed, maar kunnen niet op tegen het verrassingsbezoek van mijn lieve schatjes.

De groenten en tot sinas vanuit het zonovergoten Afrika.

  • 15 Maart 2012 - 16:58

    Wilmade Ronde En Adr:

    Hoi Ton,
    Geweldig ,dat je nu na veel inspanning al op de helft bent en leuk dat Nel en de kinderen ook in Arusha zijn.Kunnen ze je toch fijn steunen voor de volgende 6000km.
    Nadine is woensdag 14 mrt samen met haar vriend ook in Arusha aangekomen om daar te gaan werken en blijven ong.4mnd.Misschien ontmoeten jullie elkaar nog wel,zou wel erg leuk zijn.
    Wij gaan in juni ook nog naar Tanzania om Nadine en Rob op te zoeken.
    Ton zaterdag vertrek je weer heel veel succes en je hoort weer van ons


  • 15 Maart 2012 - 20:22

    Remco En Sanne:

    Hey Ome Ton,

    Wat een mooie verhalen en wat leuk dat Tante Nelly en de kinderen ook zijn geweest! Dat zal je zeker goed doen en zoals je schrijft kun je weer door voor de 2de helft van je tour.

    Heel veel succes nog! En we blijven je volgen...

    Groetjes,

    Remco en Sanne

  • 15 Maart 2012 - 21:30

    Jack En Miep:

    fijn dat het weer goed net je gaat wel een verrasing dat je dochters en zoon en nanda en mijn zus er zijn hou het vol het zal niet altijd even makkelijk zijn maar hou de moed er in veel grrrrrrrrrrrr hier uit etten leur hou je taai en nog veel liefs jack miep

  • 16 Maart 2012 - 11:14

    De Van Schaijkjes:

    Hi stoere Ton,

    We zijn trots dat onze oude chef als een held ontvangen is in Arusha. We herkenden je amper op de foto joh! Jemig wat ben jij veel afgevallen. De meeste mensen verliezen de strijd tegen de overtollige kilo's, maar jij verliest ze spontaan in de strijd! Geniet van je welverdiende rustdagen en je familie, zodat je er zaterdag weer vol goede moed tegenaan kan gaan! Diep respect hoor!

  • 16 Maart 2012 - 12:04

    Wilcopedia:

    Tonnie Tank,

    Om met jouw favoriet Theo Maassen te spreken:
    "Ze maken mij de pis niet lauw (heel eventjes dan...)
    dat is geen schoudervulling, nee dat is gewoon m'n bouw" Respect, Tonnie!

    Ik ken Afrika niet goed (alleen van de collectes), maar volgens mij liggen de mooiste landen nog in het verschiet? Geniet er iig van, voor je het weet sta je voor de Tafelberg, en dat is er één van de buitencategorie, haha....

    Groeten uit een lenteachtig Boskant

  • 17 Maart 2012 - 16:59

    Margreet:

    Hoi Ton,

    Fijn te horen dat je weer opgeknapt bent en weer verder kunt. Wat fijn dat Nellie en de kinderen je hebben bezocht. Zoals je al schreef geeft je dat weer energie om er tegen aan te gaan. Ik neem mijn petje voor je af( al heb ik die niet meer op) en wens je de komende vele kilometers heel veel succes.
    gr en tot een volgende keer.

  • 18 Maart 2012 - 12:55

    Yolanda Van Den Berg:

    hoi Ton,
    we begonnen al ongerust te worden,niets gehoord sinds 22 februari.en zoals we al vermoeden,ZIEK!!!.Blij dat je weer opgeknapt bent.Met frisse moed ertegen aan.Een geweldige verrassing van noud v.Hout!!!Daar kikkert een mens van op.En rustig aan met afvallen,je moet nog een tijdje,dat wordt een nieuwe garderobe.veel sterkte en plezier met de komende kilometers.
    groetjes,Jan en Yolanda

  • 18 Maart 2012 - 20:56

    Edith:

    Beste Ton,

    Hier een bericht van 3 oud-Udenaren.
    Wij volgen je reis op de voet en hebben besloten een mooie donatie voor de Watoto Foundation te doen!
    Check je email voor meer info.

    Heel veel succes met de laatste 600 km, wij blijven je volgen!

    Hartelijke groeten,
    Quirien, Sjoerd en Edith

  • 19 Maart 2012 - 14:33

    Fons:

    Hey, respect kerel RESPECT!!!

  • 20 Maart 2012 - 13:34

    Peter Ruijgh:

    Hoi Ton,

    Het heeft even geduurd voordat ik goed door had, hoe je moest reageren.
    Ik heb gelezen in de verslagen dat het een zware opgave is om deze barre tocht te volbrengen.
    Je weet dat ik een groot fan van je ben en weet zeker dat jij dit avontuur tot een goed eind gaat brengen.
    Fijn voor je dat je de hele familie hebt mogen ontmoeten en je hierdoor waarschijnlijk weer nieuwe energie zult hebben.
    Ik durf het niet meer tegen je op te nemen wat fietsen betreft, ga ervan uit dat geen heuvel te hoog is en met minder kilo's zul je nog harder omhoog fietsen.
    Ik kan me goed voorstellen dat het een giga ervaring is wat je hier doormaakt, met zowel hoogtepunten als ook moeilijke momenten.
    Een ding weet ik zeker, je kijkt hier straks met grote tevredenheid op terug.
    Je wordt gemist in het werk maar laat op deze manier wel zien wat voor een kanjer je bent!
    Het gaat je goed en tot ziens,

    Goed mens!!

    Peter Ruijgh

  • 21 Maart 2012 - 07:13

    Leo:

    Ton, diep respect. schrok wel even vanwege je gezondheid. Aan je doorzettingsvermogen ligt het zeker niet. Ben er trots op jou te kennen. Tot eind mei!

  • 21 Maart 2012 - 11:13

    Jolanda:

    He Tonnie, Jeetje wat een Bikkel ben je toch! Ik vind het in een (1) woord GEWELDIG wat jij doet. Ik heb diep respect voor jou. En ik ben blij dat je weer bent opgeknapt. Toen ik net de foto's bekeek kreeg ik kippevel. Als eerste omdat ik zag dat Nellie en je kinderen als verassing waren overgekomen (wat zullen ze trots op je zijn) en ten tweede omdat ik je bijna niet herkende!!! Sjonge, wat ben jij afgevallen. Let wel op, want als je in de tweede helft weer 24 kilo afvalt, blijft er niets over. Ik wens je heel erg veel succes en zorg goed voor jezelf. Toi, toi, toi en heel veel groetjes.

  • 21 Maart 2012 - 21:36

    Wilma Van Der Vegt:

    Lieve broer Ton,

    Wát ben ik trots op je en wát was ik blij om iets van je te horen!!! (snik!)
    Je blijkt 'n urinewegontsteking te hebben gehad, gelukkig ben je daar weer van opgeknapt! Ik ben inderdaad óók geschrokken van de foto's dat je 24 kg. bent afgevallen maar wél 'n mooie bos grijs hebt gekregen!!
    Zó lijken we weer 'n beetje meer op elkaar!
    Wát fijn was die verrassing dat Nellie en the kids jou 'n hart onder de riem kwamen steken hé?? En wát leven ze dáár in Tanzania ook met jullie mee!
    Het is jullie 38 ste trouwdag vandaag, heb wél éxtra aan jou (jullie) gedacht hoor!
    Lieve broer ik hoop dat je weer genoeg energie hebt gekregen om de eindstreep te halen nu je vrouwtje en kids je weer hebben opgepept.
    Ton, ik leef met je mee en denk veel aan je hoor en ik weet zéker (jou kennende) dat jij het redt (bikkel)
    Veel liefs en 'n dikke kus van je zus, Wilma x.x

  • 30 Maart 2012 - 08:05

    Familie Van Bohemen:

    Hey Ton,
    zo je heb al weer een hoop kilometers achter de rug en eindelijk bezoek uit `uje.
    het gaat hier verder prima.
    Lenthe had haar been gebroken met de laatste schaatsdagen en dat gaat ook weer goed, ze is er inmiddels uit het gips en loopt alweer als een kievit.
    Het eerste kievitsei is ook alweer geraapt en de tulpen staan inmiddels weer boven de grond.
    Het werk gaat ook gewoon door met de nodige incidenten.
    Alles wordt gelukkig goed opgelost en daar mogen wij best trots op zijn.
    Het gaat het goed en tot schrijfs.
    gr Peter

  • 04 April 2012 - 04:24

    Ronnie Anchelon:

    Hey Ton,
    respect heb ik voor jou.Wat een geweldig avontuur.Ik las dat je ook wat tegenslag hebt gehad maar dat het bezoek van je familie alles weer goed maakte.Pas goed op jezelf, 24 kg is genoeg??
    Heel veel succes nog!
    Ik blijf je volgen en tot ziens in Uje
    Groeten uit Oss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 62417

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Tour d'Afrique 2012

Landen bezocht: