Up to Kenia - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu Up to Kenia - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

Up to Kenia

Door: tonstourdafrique

Blijf op de hoogte en volg Ton

21 Februari 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag volgers,
De laatste keer dat ik jullie berichtte was vanuit Gondar op 11-2-2012. We zijn met de karavaan in Addis Abeba aangekomen en weer 700 kilometer verder. Na 13 dagen Ethiopië hebben we in dit land nog 6 zes en te gaan voordat we Kenya binnenrijden. We hebben de afgelopen 1200 kilometer in totaal 12 kilometer geklommen. Prachtig land, volop ontwikkeling en lieve mensen daar doet geen stenengooiende jongen iets aan af. We komen elke dag op een zorgvuldig gekozen campsite aan met gebrekkige faciliteiten. Zes dagen geen drupel water om je te wassen. Drinken voor onderweg is er genoeg en breakfast, lunch en diner zijn goed verzorgd. Soms moet ik echt tot op mijn tandvlees zoals 4 dagen terug waarbij uit een diep dal 20 kilometer geklommen moest worden naar het hoogste punt van de Tour d'Afrique namelijk 3140 meter.
Alle reacties heb ik gelezen op het verslag van 11-2-2012. Iedereen bedankt, het doet me goed dat jullie me volgen en me telkens een hart onder de riem steken. Mijn lieve Nellie is vandaag jarig en ik vind het erg jammer dat ik niet thuis ben. Ik maak dat wel goed met haar als ik terug ben. Nee......nog geen actie-foto omdat Nola na een valpartij in het ziekenhuis ligt en zij heeft een Cardreader voor mijn I-pad om er foto's op te zetten die ik aan de weblog wil hechten.
Het gaat jullie goed en maak je geen zorgen over mij. Het gaat goed.....zoals eerder gezegd een tocht die ik mijn beste vrienden aanbeveel, maar ook mijn grootste vijand (die ik overigens niet heb) toewens.
Wat het klimmen betreft (Nellie en ik zeiden dat vaak tijdens onze Europese fietstochten) na een bergop komt er telkens weer een afdaling.

Lieve groeten van Tonnie

  • 21 Februari 2012 - 11:47

    Leo:

    Hallo Ton,
    kerel, krachtpatser, volhouder en prachtkerel. Hoe gaat het. Ik heb nu pas dor hoe het systeem van contact werkt. Gelukkig wist Dré, je kent hem nog wel..... hoe eea werkt. Ga alvast je verslagen lezen. Succes!!!

  • 21 Februari 2012 - 13:28

    Willem:

    Lieve opa, ik ben nu op oma's verjaardag en ik heb voor haar ook een liedje gezongen en op mn shirt staat: Hoera, oma is 60! En net kwam er nog een kaart van jou hier in de bus en ook nog een bloem en da vind ik leuk. Groetjes Willem

  • 21 Februari 2012 - 13:32

    Daan:

    Vadertje, kei goed bezig. Het zal vast niet altijd van een leien dakje gaan en je tandvlees draait vast overuren. Ik las laatst deze uitspraak van Moeder Theresa en toen moest ik aan jou denken: "I know God will not give me anything I can't handle. I just wish that He didn't trust me so much." :-) Hou vol pap! We denken heel veel aan je, en fijn om je af en toe te spreken. En maak jij je over ons en mama maar geen zorgen, we zorgen goed voor elkaar!! :-) Hou je taai, stoere man! XX

  • 21 Februari 2012 - 13:35

    Marieke:

    Ha die pap,
    De bloemen zijn bezorgd met veel liefs uit Afrika!!!
    mama was verrast.
    Hoe gaat het met je?
    Hier alles goed. Jij gaat sneller dan ik hoor met afvallen.............ik ben nog maar een paar kilo aangekomen.
    Maar dat zal straks wel sneller gaan.
    Knap hoor hoe je het allemaal doet, ben trots op je.
    Dikke x uit Uden

  • 21 Februari 2012 - 14:00

    Nelly:

    Tonnie, het is hier een skonfetti-fisje op mijn verjaardag en de laatste carnavalsdag. Een paar knoerissen-motto's van de afgelopen jaren die op jou van toepassing ijn. "Hauwt oe lempke aon": dat hoeft niet want je bent gelukkig voor het donker binnen. "Gaot'r mar aon staon": gewoon fietsen. "D'r is geen hauwe meer aon": jij gaat er gewoon voor! "Zuuk 't niet te wijt": 1 keertje moet kunnen. "Laot oew eige zien": half mei zie ik je weer & daar zie ik naar uit. Bedankt voor de lieve kaarten (de tweede kwam precies vandaag aan) en voor het telefoontje en de bloemen, mijn dag kan niet meer stuk. Liefs Nelly XXXX

  • 21 Februari 2012 - 15:02

    Diana Soesbergen:

    Hoi Ton,

    Ik wilde je benaderen ivm met een verzoek tot vervoer, toen ik er op gewezen werd dat je iets geweldigs aan het ondernemen bent.
    Wat een uitdaging ben je aangegaan zeg.
    Ik kan alleen maar zeggen: RESPECT!!

    Heel veel plezier en succes voor de komende kilometers, mede namens mijn medebestuursleden van United Children!!
    Diana

  • 21 Februari 2012 - 17:55

    Marcel:

    Ton

    Het respect groeit met de dag
    Ga je in kenia via de serengetti naar tanzania en dan een dag rusten in kiboko lodge bij noud

  • 21 Februari 2012 - 22:31

    Dirk&heleen:

    Voor Kenia alvast "Hakuna Matata"
    En ook jij van harte gefeliciteerd. Er was taart, bier en nog veel meer en voor degene die perse wilde huilen waren wasabinoten.

    Het hele leven is een grote fietstocht.
    Soms wind mee, soms wind tegen.
    Soms fietst er iemand met je mee, soms moet je het helemaal alleen doen.
    Als ik nu denk aan Boudewijn de Groot, dan denk ik ja echt ook aan jou,"Ton van der Vegt"
    Enne er is iets wat nooit went.
    Wat zit er toch in die Fisherman's friend ?


  • 22 Februari 2012 - 09:49

    Twan&Linda:

    Lieve Ome Ton(nie)! Wat ga je goed.....ondanks dat je soms tot op je tandvlees moet, doe je het toch maar! Nog een paar dagen en dan ga je Kenya in! Suc6 en zet 'm op!

    Liefs Twan & Linda

  • 25 Februari 2012 - 11:31

    Jasper :

    Leuk om te lezen, blijf fietsen en schrijven ;)

  • 29 Februari 2012 - 07:54

    Ans Van Gelder (Brou:

    Hallo Ton,

    Je bent een echte bikkel!
    Geweldig dat je dit doet.
    Ik wens je heel veel goeds en moois toe op deze reis. Af en toe flink afzien afgewisseld door mooie momenten. Doe voorzichtig.
    Heel veel groetjes Ans

  • 29 Februari 2012 - 15:35

    Gerard Tax:

    Ton,
    Veel,veel moed en stinkende plezier,goed om te lezen,dat geen pad te smal wordt.

  • 29 Februari 2012 - 16:07

    De Van Schaijkjes:

    Hi Ton,

    Mooie foto's! Kei goed van je dat je al zo ver gekomen bent! We zijn trots op je! Diep respect! Proficiat met de verjaardag van Nellie.

    Toedels from Odilianapolis

  • 01 Maart 2012 - 18:36

    Gerrit En Iris:

    Fijn dat het allemaal goed gaat.
    Je verslagen zijn super om te lezen.
    Op de een of andere manier vind ik het toch wel frappant dat we in cluster noord onze chefs zover weg jagen.
    De een in Afrika, de ander in Borneo, zal niet aan ons liggen denk ik.......
    Nog ff een paar kilometer uitfietsen en je bent zo weer thuis...

    Groeten van Gradje

  • 05 Maart 2012 - 11:45

    Dorus:

    He Ton,
    Hoe gaat het, elke dag sterker?
    En hoe is het met 'Ad Verstegen' je maatje, geen mankementen, behalve af en toe een lekke band.
    Zijn er misschien uitvallers en is dit vanwege gezondheid of materiaalpech?
    Hoop niet dat je veel meer afvalt, je zult het nog nodig hebben.
    Enfin jullie worden natuurlijk goed begeleid. Hier alles ok.
    Groeten..a.v.
    Have fun!
    Dorus

  • 12 Maart 2012 - 17:00

    Ad Van Den Oever:

    Hallo Ton.

    Hartstikke goed van je kerel!!! Ziet er allemaal heel avontuurlijk uit. Moet een geweldige ervaring voor je zijn, met veel pieken en dalen. Mijn ervaring is dat je hele "kleine" zaken enorm gaat waarderen. Terug naar wat echt belangrijk is. Kom gezond weer terug en geniet van je trip. Hou vol man. Ik ben super trots op je!!
    Groetjes,
    Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 62417

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Tour d'Afrique 2012

Landen bezocht: