up to Karthoum - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Ton Vegt - WaarBenJij.nu up to Karthoum - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

up to Karthoum

Door: tonstourdafrique

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Januari 2012 | Soedan, Khartoem

Dag volgers,
In het verslag van 19-1 zaten we op enkele kilometers van Aswan. We zijn inmiddels 1000 kilometer verder.
Op 400 kilometer van Karthoum. Shetlander wordt met de dag warmer. Di. dag wordt het 35 graden. Maar de Tour gaat perfect. Met de dag gaat het beter en het ging al zo goed. Na de boottocht van 250 km over Lake Nasser zitten we in Dongola Soedan. Lieve mensen hier, heel anders als die Arabieren in Egypte.
De boottocht was een hel. In totaal1500 mensen op een boot me een capaciteit van 500 e iedereen bracht wel een koelkast, een televisie of een wasmachine mee en wij natuurlijk de bagage en de fietsen. Allemaal door een ga van 2 meter naar binnen en na 12 uur varen door het zelfde gat weer naar buiten. We genieten van een rustdag en morgen beginnen we aan de 400 km naar Karthoum.
De Tour d'Afrique is een tocht die ik mijn beste vrienden zou wille aanbevelen maar ook mijn grootste vijand. Maar Einstein zei: Biking is like living, you must keep moving to be in balance.
Liefste groeten aan alle volgers. Het gaat goed.

Groeten Ton

• 28 Januari 2012 - 18:47

Bert En Leonie V Goo:

toppie Ton, go go.....

• 28 Januari 2012 - 18:53

Job En Ria:

Ha die Ton, Ja zelfs in Lemelerveld volgen we jou. Fijn dat het zo goed gaat. we wensen jou en je maatjes heel veel succes en geniet ervan, we bjijven je volgen.

• 28 Januari 2012 - 23:13

Dirk & Heleen:

Prachtige Nijlcruise voor weinig.
    De geur van poepende en pissende in jurk geklede ouwe mannentjes vermengd met een Afrikaanse kruidenmelange. Jankende jong, rochelende bejaarden en daartussen slaapt vredig een frisse Udense jongeling. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Er zijn plannen dit traject volgende tour met waterfietsen te doen, het blijft per slot vanrekening een fiets tocht. Kusje dus en tot de volgende 1000.

• 29 Januari 2012 - 09:50

Fons:

He Blondie, goed bezig jongen

• 29 Januari 2012 - 12:54

Wilma Van Der Vegt:

Hoi Ton,

Fijn om weer iets van je te horen!
    En dat het goed met je gaat!
    Ben jaloers op het mooie weer dáár!
    Hier wordt het (eindelijk) winter.
    We praten á.s zat. even bij op het familiefeest, jammer dat je er niet bij kunt zijn!
    We zorgen voor je vrouwtje hoor!
    In gedachten ben jij er óók bij!
    Up to Kartoum!
    (denk aan Einstein)
    Dikke kus, je zus Wilma xx

• 29 Januari 2012 - 15:41

Sandy Van Der Vegt:

not everything that counts can be counted,and not everything that can be counted counts. Dus lekker belangrijk die kilometers, geniet van de ervaring.

• 29 Januari 2012 - 19:31

Mel En Annet:

Lieve broer en zwager,
    Fijn om weer iets te lezen van jou!
    Onze bewondering groeit met de kilometers mee!!Veel succes en zoals ze in ons twente zeggen,good goan en völ geluk in tuk!! Liefs Annet.
    Ha die Teun,geweldig,al had ik 'gezonde'benen,dan deed ik je nog niet na! en Einstein's uitspraak was ook:Te midden van de moeilijkheid,ligt de mogelijkheid.Veel succes,gr.Mel

• 30 Januari 2012 - 14:32

Familie Van Bohemen:

Hey Tonnie,
    ik dacht altijd dat ik een bikkel was maar wat jij presteert op jouw leeftijd is gewoon ontzettend stoer.
    Ik neem bij deze mijn oude baret af en reik deze aan jouw.

veel succes in de warmte en zet hem op.
    tot slot nog een nabrander:

"Audaces fortuna iuvat"( geluk is met de heldhafigen)

Groetjes Peter van Bohemen.

• 30 Januari 2012 - 17:47

Nelly:

Ha tonnie,
    Blij weer iets van je te horen, te lezen.
    daar 25 graden hier is het wit en het vriest. Wie weet schaatsen wij (willem en ik) de elfstedentocht alleen geen 12000 km.

Liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Nelly

• 30 Januari 2012 - 18:25

Claudia Van Nuland.:

Respect!
    Het lijkt me een geweldige ervaring. Geniet ervan.

Groetjes Claudia.

• 30 Januari 2012 - 21:17

Daan:

Pap, fijn dat het goed gaat. Same here. Nog een mooie dan: "when your dreams don't scare you, they're not big enough". Ik hoop daarom dat je af en toe lekker bang bent :-)) loveyou X

• 31 Januari 2012 - 18:25

Jan En Yolanda Vd Be:

hoi Ton,
    In België zeggen ze na een geweldige prestatie,"GOED BEZIG" Wij sluiten ons daar bij aan.
    hebben ook een Engels gezegde.
    "Keep your face always toward the sunshine----and shadows will fall behind you!!
    Geniet verder en take care...
    gr.Jan en Yolanda vd Berg

• 31 Januari 2012 - 18:37

Gerrit:

Hey Tonnie,

Mooi dat de tocht nog steeds super gaat! Dat van de boot is ff minder, maar ja....

Lekker door blijven trappen !

Live your dream, not dream your life.

• 01 Februari 2012 - 09:47

Danny Van Den Berg :

Hee Tonnie !

Leuk om je verslagen te lezen.
    Heel veel respect voor jou en alle fietsers die (natuurlijk achter jou) meefietsen.

Keep up the good work!
    Maar dat zijn we niet anders gewend van je.....

Toi,toi, toi !

geniet er van...''A V"

groeten Dorus

• 01 Februari 2012 - 13:15

Twan & Linda:

We waren hier nog niet geweest, maar we hebben teruggelezen en zijn helemaal bij. Wat een bijzondere ervaring ben je aan het bouwen.....geweldig! We genieten van je verhalen en blijven je volgen. Tot snel weer hier op jouw log!

Liefs Twan & Linda

• 01 Februari 2012 - 13:37

Ronald/Susan Sampers:

Ha die Ton, ik lees dat ie lekker gaat. Respect hoor !!! En dan met die temperaturen. Een voordeel, je hoeft niet warm te draaien. Hier is de zogenaamde "horrorwinter"begonnen, niks aan dus. Blijf gezond en zorg goed voor je zelf en je maatjes !

Groeten Ronald en Susan Sampers

• 01 Februari 2012 - 17:59

Joop Van Oorsouw:

Ton het vriest hier dat het verrekt. Ik weet niet wat beter is de koude of de hitte. We kunnen eindelijk schaatsen. de eerste westrijden op natuurijs zijn al begonnen. Zet em op. Nog een klein stukske.

• 02 Februari 2012 - 07:22

John Rijs:

Hoi Ton, zet 'm op, prachtig om te lezen en wat een doel heb je je zelf gesteld. Inderdaad petje voor af.
    Suc6 en ik volg je verslagen.
    Doeg