Foto's van Ton - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu Foto's van Ton - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

Foto's van Ton

Door: tonstourdafrique

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Februari 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Dit is een bericht van Danielle, de dochter van Ton. Onder het kopje 'foto's' op deze site heb ik wat foto's geplaatst die ik van de site heb gehaald van de organisatie van de TDA (bij een gebrek aan kabeltje en goede internetverbinding onderweg). Op deze manier krijgen jullie een beetje een indruk van wat Ton allemaal tegenkomt op zijn 'kruis'tocht (leuke woordspeling Dirk Vos). Op 1 van de foto's zie je papa een schooluniform overhandigen aan een kindje. Prachtig! Ook zie je de boot in Egypte, waar papa over schreef. Mag ik jullie allemaal nog eens het rekeningnummer voor de zonnecollectoren melden: 16.25.39.975. Zegt het voort! VELE TIENTJES MAKEN (dat) LICHT (zn) WERK (doet) via zonnecollectoren voor de Watoto Foundation in Tanzania.
Veel liefs van een apetrotse dochter.

  • 22 Februari 2012 - 10:13

    Leo:

    dat is echt een andere wereld! Trots mag je zijn, ben ik ook.

  • 22 Februari 2012 - 13:07

    Hans Hultermans:

    Ton, ik krijg met de dag meer en meer waardering voor de enorme prestatie die je levert. Heb veel bewondering. Heel veel succes.

  • 22 Februari 2012 - 14:11

    Mat En Brigitte:

    Hoi Bikkel. Wat een stoere prestatie al tot nu toe.Gisteren bij jou lieve Nellie geweest voor haar verjaardag.Was erg gezellig en Paula gaat steeds meer op jouw lijken zeker met de stem.Vandaag dus jouw site bezocht en de reisverslagen gelezen.Super hoor wat zal jij veel te vertellen hebben nadien.Een reis waar jij nog vele jaren over kunt denken en praten.Mooi ook dat Nellie en de kinderen jouw zo steunen.Succes met de volgende 9000 km en de champagne staat koud tegen de tijd dat jij weer voet zet op Nederlandse bodem. XX M&B

  • 22 Februari 2012 - 19:25

    Frans Zwinkels:

    Dag Ton,
    Eerste keer dat ik bij je op de lijn kom, maar we volgen je reis natuurlijk wel. Die namen komen me allemaal bekend voor. Addis Abeba in 1995 met Amadou 2 keer en met jou en Nellie in Kenia in 1995 na onze missie in Rwanda. Alleen vlogen we toen over die zandbak in het noorden van Afrika en afgewisseld met broccoli( althans zo zag het er van boven uit) in Centraal en zuid Afrika. Toen al sprak je over je droom om Afrika nog een te doorkruisen maar er was nog sprake van om dat op de motor te doen (volgens mij). En zoals ik je ken heb je de moelijkheidsgraad opgeschroefd door met de fiets te gaan. Respect voor jou, je doelen en niet te vergeten je gezin. Voorzichtig aan en wat die stenengooier betreft denk aan mijn motto van toen: "op tijd bukken".
    Groeten van Karen mij en Indy z

  • 23 Februari 2012 - 20:56

    Ria:

    Beste Ton,

    Wonen we al 33 jaar onder hetzelfde dak en ik hoor nu al meer van je dan in al die jaren. Leuk om je tour te volgen, het maakt erg veel indruk op me.

    Wens je veel succes!

  • 24 Februari 2012 - 12:43

    Jan De Jong:

    Misschien wat aan de late kant maar nu eens de moeite genomen om de fietsprestaties van mijn oud collega/vriend Ton maar eens te bewonderen. Als ik je fietsverslag lees ben ik blij dat ik daartoe ook een steentje heb bijgedragen toen ik in 1986 tijdens onze fietstochtjes kopwerk deed. Toen kon jij krachten sparen voor dit moeilijke werk. Ton het ga je goed en veel sterkte voor dedze niog lange tocht toegewenst.
    Groetjes,
    Jan de Jong

  • 25 Februari 2012 - 11:24

    Anke Van Der Vegt:

    En DAT is nou míjn peetoom! :)
    Wauw stoere oom Ton, wat bewonder ik onwijs wat je daar in Afrika aan het doen bent! You just went for it, woohoo!
    Wat moet dat een overgetelijke ervaring zijn zeg... en met zo'n mooi doel waar je het allemaal voor doet. Wauw. Diep respect.

    Veel liefs vanuit Twente,
    Anke

  • 25 Februari 2012 - 12:49

    Mel En Annet:

    Ha,die broer en zwager
    Jij ook nog van harte met je vrouwtje,zijn nog even bij haar langs geweest,wilde eerst op de fiets gaan,maar veel te ver!!!!! Die Nellie rooit het wel samen met de kid's,aanhang en kleinzoon's!
    Ook wij worden weer opa en oma in augustus,ja dat gaat allemaal vanzelf,maar weer leuk om naar uit te kijken!Ton succes,het ga je goed en we blijven je volgen. Veel liefs Mel en Annet.

  • 26 Februari 2012 - 18:19

    Janus En Nelleke.:

    Beste Antonio. Ge zult 't nie geleuve;
    mar 't is krek of dè wij op oewen pakkendrager zitte. Gij hat 't nie in de gaate mar ok wij vollege jou al 'n tijdje
    te voet aachter oew fiets! 't Is nondeju
    nie niks um zonnen afstaand mi oew fiets af te legge. Petje af!!!
    Antonius, wij wensen oe 'n hil vurspoedige reis mi oew maate; op nar de vollegende 3/4 van oew reis.
    As ge birre op de weg ziet. is 't nie goed! Mar..........as ge unnen ijsbeer op de weg ziet, zitte hillemaol nie goed!!!
    Ton en thuisfront en ok oew maate
    wense wij hil vul sterkte.
    Groete van d'n grotsten boer van
    d'Ujese Rakt en z'n Weefke.

  • 28 Februari 2012 - 12:32

    Flip Raap:

    Hallo Ton,
    door priveomstandigheden kon ik niet bij je afscheid zijn. Jammer, maar helaas. Ik ben nu begonnen om jouw wetenswaardigheden in Afrika met veel belangstelling te volgen. Succes met jullie project in Tanzania. Ik blijf jullie volgens,

    Gr. Fransje en Flip

  • 28 Februari 2012 - 21:55

    Truus&Noud Tanzania:

    Hi Ton,
    Natuurlijk volgen wij op de voet je resultaten en hebben wij contact met het thuisfront (Danielle) Er zijn voor ons geen woorden, wat jij presteert en dat allemaal ten bate van ons straatkinderen project hier in Tanzania. Wij rekenen er echt op dat als je de eindstreep gehaald hebt echt eens met Nellie en de kinderen hier naar toe komt en dan te genieten in onze Kiboko Lodge, het eerste Hotel ter wereld wat gerund wordt door voormalige straatkinderen.
    Karibu Tanzania.........en volhouden! laat het Nederlands (Udens) politiekorps eens zien wat voor mensen ze in dienst hebben (hadden)

  • 29 Februari 2012 - 19:58

    Laurine Peeters:

    Mooie fotos en ontroerend

  • 29 Februari 2012 - 20:35

    Veronica Curiel:

    Beste Ton,

    Ja... je hebt inderdaad een behoorlijk bijdrage geleverd aan deze maatschappij. Nu een lange fietstocht van 12.000 kilometer erg dapper van jullie allemaal wat een mooi initiatief voor Afrika.
    Hiervoor mijn groot respect.

    Veronica Curiel

  • 01 Maart 2012 - 16:28

    Joop Van Oorsouw:

    Zoals ik lees gaat het nog steeds goed met je tocht door Afrika. Nog maar 63 dagen. Fluitje van een cent. Ik heb nog steeds grote bewondering voor je. Ik lees ook dat je het uithoudingsvermo-gen van Jan de Jong hebt. Volgens hem deed hij het kopwerk maar dat kan ik niet geloven. Het zal wel andersom zijn geweest. Veel sterkte en succes gewenst, ook van ons Mia.

  • 01 Maart 2012 - 17:37

    Hallo Ton,:

    We volgen je op je bijzondere reis door Africa.Geweldig hoe je dit doet en hiermee komt ook een keigoed doel onder de aandacht brengt.
    Ton,een super-prestatie om heel trots op te zijn,het ga je goed!

    Groeten,May en Thea uit Zeeland

  • 02 Maart 2012 - 23:25

    Jack En Miep:

    hoi alles goed leuk om wat foto s te zien en stik leuk om je te volgen houw je taai hier is ook alles oke de carnaval weer achter de rug stik druk geweest maar wel gezellig en alles weer schoon en opgeruimt nog veel fiets plezier en hou je haaks maar dat lukt jou wel veel groetjes jack miep

  • 03 Maart 2012 - 08:01

    Familie Van Bohemen:

    Hey Ton ,
    zie er allemaal goed uit, maar als ik het goed gezien heb heet je tegenwoordig anders of lijkt die man op de foto gewoon ontzettend op jou.
    Sterkte met het fietsen want je zult je billen wel voelen met zoveel kilometers op zo'n klein zadeltje.
    Maar je weet wat Sjaak Polak (oud voetballer FC Twente) er over zeggen:
    Met de broek op de enkels en de volle hand erop. Ja dat is niet fijn hoor. Gewoon pijn aan de billen, hahaha
    gr Peter

  • 03 Maart 2012 - 17:22

    Twan En Kim:

    Hey die Ton...

    Gaaf om te zien hoe t gaat....

    We blijven je volgen..

    Suc6 verder

    Twan en Kim

  • 04 Maart 2012 - 09:27

    Louk Reintjens:

    Hoi Ton,

    ik zie dat het goed met je gaat. Geweldig wat je doet en ik ga je vanaf nu regelmatig volgen. Geniet van je avontuur en de hartelijke groeten,

    Louk Reintjens

  • 04 Maart 2012 - 10:47

    Dianne:

    Hoi Ton

    Prachtig al die verhalen en de reacties van al die mensen die jou een warm hart toe dragen, en wij ook natuurlijk...
    Nog heel veel succes met de fietstocht hou je taai, en we blijven je volgen.
    Groetjes

    Ton-Dianne
    Kevin-Shelley

  • 04 Maart 2012 - 15:45

    Harrie V D Wielen:

    hoi Ton,ik vind je een kanjer met het hart op de juiste plaats.eigenlijk ben ik jaloers op je omdat ik ook wel avontuurlijk ben aangelegd maar zo,n beslissing nog niet ben aangegaan,maar wie weet we zijn nog jong.in ieder geval zal ik een bijdrage storten voor je goede doel .
    sterkte,harrie

  • 08 Maart 2012 - 10:19

    Jolanda:

    He Tony, ben zo benieuwd hoe het met je gaat? Of het nog vol te houden is? Of het tegenvalt of (hopelijk) juist meevalt? Het is zo'n onderneming waar je mee bezig bent. Ik vind het geweldig!! Houd de moed erin. Lieve groetjes van Jolanda, Frits, Scout & Zoe

  • 12 Maart 2012 - 02:16

    Femke Van Eerd:

    Hey Tonnie,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Alleen die stenen gooier, snap ik niks van. Hihi
    Nog even en dan zit je op de helft en kan het aftellen beginnen.
    Ik heb diep bewondering en respect voor jou, z'n groot avontuur met beide handen aanpakken.
    En natuurlijk ook voor Nellie, ze laat je toch maar gaan...............
    Mocht het nou helemaal niet lukken met die mooie actie foto's van je,
    Dan kom ik ze wel een keer bij je thuis bekijken als je weer in dit koude kikkerlandje bent.

    Ton veel succes en ik blijf je volgen.
    Gr Femke


  • 14 Maart 2012 - 06:42

    Danny:

    Tonnie !

    Prachtig om je verslagen te lezen. Ik kan alleen maar heel erg veel respect opbrengen voor hetgeen je tot nu toe hebt gepresteerd. Wat moet je familie trots op je zijn! Wat een bikkel....
    Met die zadelpijn zal het ook allemaal wel goed komen gezien het feit je 22 kilo bent afgevallen. Heel veel succes in de tweede helft van je avontuur! Geniet van de mooie momenten...

    Groeten,
    Danny

  • 14 Maart 2012 - 16:22

    Jack En Mmiep:

    hoi ton en gaat alles goed hoor dat je veel bent afgevallen maar dat is niet zo toch is het nog voltehouden hou je taai en geniet van de mooie dingen veel grrrrrrrrrrrrrrr uit etten leurrrrrrrrrrrrrrr

  • 14 Maart 2012 - 22:24

    Peggy En Wim:

    Hey Ton,

    Fijn om weer wat te horen/lezen van je...lang leve kliknieuws! Het was zo stil op je blog.
    Super dat je nu al op de helft zit. Je ziet er goed uit op de foto tussen de jongens van de Watoto Foundation: trots, sterk en vol goede moed. Niet teveel meer afvallen, word je zo'n mager menneke en wordt fietsen wel erg zwaar zonder zitvlees!
    Geniet van je familie en de mensen om je heen waar het hart op de juiste plaats zit!

    Groeten en zet 'm op!

  • 15 Maart 2012 - 07:57

    Bert/leonie VGoor:

    Ha Ton

    Super man,
    we zagen je net weer met een mooi verhaal en een prachtige foto, op www.kliknieuws.nl

    Hou vol en toi toi toi, we blijven je volgen
    Bert en Leonie

  • 18 Maart 2012 - 10:01

    Toon En Annie Veld:

    hoi ton van toon en annie veld. even een paar woordjes. wat een verassing dat je gezin langskwam. dan trek je je kar weer dubbel en dwars voort. maar hou vol. wij blijven je volgen. en wij beloven je .we zullen je nooit vergeten.deze dappere tocht hou vol.

    groetjes;van toon en annie.

  • 20 Maart 2012 - 21:45

    Mia Van Oorsouw:

    Hallo Ton, heb net op je site zitten lezen en foto,s gekeken. Wat leuk voor je dat je familie onverwachts op bezoek kwam! Dat geeft de mens weer moed, toch?? Ik zag wel dat je slank bent geworden, staat je goed.Maar wij wensen je nog mooie kilometers en dat je goed mag finishen! Het is een prachtig doel waar je voor gaat. groeten Mia en Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 62371

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Tour d'Afrique 2012

Landen bezocht: