Nog 3240 km tot Kaapstad. - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Ton Vegt - WaarBenJij.nu Nog 3240 km tot Kaapstad. - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

Nog 3240 km tot Kaapstad.

Door: Ton van der Vegt

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 April 2012 | Zambia, Livingstone

Dag lieve allemaal,

Het is geweldig om jullie reacties te lezen. Sommigen zie ik al vele keren voorbij komen en er zijn telkens nieuwe m enden die de weg vinden naar mijn weblog.
We zitten met de karavaan in Livingstone (bij de Victoria Falls van de Zambezi).
We genoegen van de laatste twee rustdagen aaneen. Velen maken van de gelegenheid gebruik om getarten, ultra light te vliegen over de watervallen of om een bungie jump te doen.
We Cam eren op een prachtige camping aan de rivier en maken ons o voor de laatste 26 fietsdagen om in Botswana, Namibie en Zuid-Afrika de laatste 3240 kilometer weg te fietsen.
Hè gaat voortreffelijk en ik geniest met volle teugen.
Verder ben ik als een Afrikaans kind (Watoto=kind in het Swahili) zo blij dat het bijzonder goed gaat met jullie financiële bijdragen voor de Watoto-Foundation van Noud en Truus van Hout in Arusha Tanzania.
We zijn nog niet helemaal op het bedrag wat ik voor ogen had om de felbegeerde zonnepanelen aan te kunnen schaffen (er is 18 van de 24 uur geen stroomvoorziening en zon is er in overvloed) dus maak van de gelegenheid gebruik om je bijdrage te leveren voor zover je het al niet gedaan hebt.
In Livingstone doneerde de Tour d'Afrique 25 fietsen van het geld dat wij rijers bijeenbrachten. De fietsen zijn bestemd voor de kinderen die ver van een school wonen en dan gewoon niet komen. Op de website van TDA zie een fotoreportage van de symbolische uitreiking van een van die 25 exemplaren.

Ik groet jullie met een mooi gezegde dat "een beetje droom de werkelijkheid verandert".

Groeten van tourafricatonnie.

  • 14 April 2012 - 08:06

    Peter Ruijgh:

    Ton,

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en jij geniet van waar je mee bezig bent.
    Ik vroeg me af of je nog, tijdens de laatste 3240 km, zware of stijle kilometers af te leggen hebt?
    Volgens mij kan voor jou geen berg meer te hoog zijn, a man on a mission.
    Geniet met volle teugen van de laatste kilometers en blijf gezond.

    Peter Ruijgh

  • 14 April 2012 - 08:35

    Marcel:

    Ton

    De natuur wordt nu anders en specialer
    In mijn ogen een van de mooiste stukken van afrika, de kpp van botswana richting namibie, het zand wat zich gedraagt als water, de grote zoutvlaktes vlakbij de moerassen
    Vorige week nog bij noud geweest, midden in de eco strontput van de varkens gelegen dus de jongens hadden wat te poetsen
    Ook bij aristides was alles weer perfect
    Dus we kijken met je mee
    En er stan 30 computers met smart op je te wachten voor noud broeder casper en mama, dus hou energie over want je bent hier nodig

    Goede laatste reis, en wat is de status van de schilderijen van de jongens van aristides zijn ze op

    Marcel

  • 14 April 2012 - 09:50

    Daan:

    Vadertje de held! Ik schreef de vorige keer dat je op 3/4 zat, dat was natuurlijk 2/3 en dan nu dus 3/4 van de reis. Rekenen is nooit mijn beste vak geweest :). Bedankt voor je mailtje! Hartstikke leuk. En wat mooi met die fietsen, dat moet een mooi moment zijn geweest. We denken heel veel aan je. Ik heb Sandy een dikke kus gegeven op haar verjaardag van jou. Lfs van je trotse dochter uit Amsterdam! XX

  • 14 April 2012 - 09:58

    Daan:

    In 't kader van de woordspelingen, was de kruistocht van Dirk natuurlijk fantastisch, maar wat dacht je van deze: Ik was laatst op kraamvisite bij Claudia en Rene in Heesbeen (bij Heuden) en ik vertelde over jou en de fietstocht en je fietsmaatjes en wat voor hechte band je dan krijgt met deze mensen en toen zei de altijd grappige Clau: "Ja, een fietsband krijgen ze natuurlijk" haha. Groetjes en succes uit Heesbaan dus ook van deze twee lolbroeken. XX

  • 14 April 2012 - 11:28

    Leo:

    Ton, klinkt zo langzamerhand als de laatste loodjes. Maar laat je niet gek maken! Over 20 dagen terug lees ik aan de zijkant. Het zullen beslist nog 20 bijzondere en prachtige dagen zijn. Ik kan slechts gissen naar al je ervaringen en gedachten maar ik weet wel dat het onvoorstelbaar is.
    Tot later Kanjer!

  • 15 April 2012 - 12:43

    David:

    Hoi opa,

    Ik vind de kaart met de panter heel mooi! dankjewel.
    tot snel...ik vind het leuk om jou weer te zien.

  • 15 April 2012 - 12:45

    Marieke:

    Hoi pap,
    Volgens mij was er iets met je telefoon want ik krijg je maar niet te pakken!
    Gelukkig gaat alles goed en geniet je van je reis.
    Ik mis je je wel hoor, maar over een paar weekjes ben je er weer, gelukkig. Veel succes nog!

    XXX Marieke, William, Willem, David en.....................???

  • 15 April 2012 - 22:41

    Petra:

    Hoi Ton,
    fijn te lezen dat je zo lekker gaat en volop geniet! Lijkt me een prachtige plek daar bij de falls.
    Ik lees dat er 30 pc's met smart staan te wachten op vervoer... Ik ben er klaar voor zodra jij dat ook bent ;-)
    Succes verder en de groeten aan Ming.

  • 15 April 2012 - 22:58

    D+H:

    Wie veel reist kan veel verhalen, maar ook:
    Wie veel reist kan veel ver halen.
    De kunst is om dat wat je in Afrika achter wil laten, daar te laten en datgene mee terug te brengen wat nuttig is.

    De werkelijkheid verandert niet door een beetje of veel te dromen.
    Een droom verandert echt je werkelijkheid niet.
    Van doen, daar moet het van komen.
    Het is maar net wat je als (je) droom of (je) werkelijkheid ziet.
    Volg je Ton Ton, raak niet van het padje.
    Het is nog maar 3240 km met waarschijnlijk wat pijn aan je gatje.
    En dan? Ja dan heb je ut gehaald !!
    Kiep going dus en voor deze keer een X.

  • 16 April 2012 - 05:05

    JustSmile:

    D+H... Diep, daar moet ik even rustig over nadenken.

    Meneer van der Vegt,
    Gewoon op het grote blad en stoempen op de 12. Recht naar je doel. Respect voor je missie!

  • 16 April 2012 - 19:25

    De Van Dijken:

    Wie is die magere man op die fiets en op die foto's....????
    Ohhhh is dat Ton... voor een hele speciale man gaan wij natuurlijk wel eens op internet, nu dus ook een berichtje vanuit Volkel. We zijn al een paar keer bij je geliefde aan de deur geweest, maar dat was het dan ook, het mooie vogeltje was gevlogen. We hadden beloofd haar eens te komen bezoeken, alleen valt dat niet mee. Misschien moet daar dan toch die man bij zijn, die de halve wereld rond fietst.
    Ton wij vinden het super knap van je, we zijn trots op je dat je dit klaar speelt! we hadden natuurlijk ook niet anders verwacht, een man met zoveel doorzettingsvermogen. Geniet nog van deze laatste weken en zet hem nog op.
    We komen snel op de koffie en sterke verhalen luisteren...want dat doen we altijd graag. Ton het gaat je goed en natuurlijk het thuisfront ook!!! Veel liefs en een dikke kus van ons allemaal -xxxxxx-

  • 17 April 2012 - 11:49

    Rob Vd Pol:

    Hoi Ton, respect respect. Als je zin hebt dan kan je 7 juni met ons mee om 6x de Alpe d'Huez te bedwingen, dat is nu natuurlijk geen enkel probleem meer! Zou ook vast wat geld aan de kant zetten om een nieuwe garderobe aan te schaffen als je terug bent, ken je haast niet meer terug man!

    Ciao Roberto

  • 17 April 2012 - 12:37

    Jolanda:

    He Watototonnie,
    Wat een belevenis. Het begint nu echt af te tellen....de km's. Hoewel, nog 3240 km te fietsen. Ik doe het je niet na. Regelmatig verwijs ik vrienden/bekenden naar jouw reisverhalen en dan ben IK trots!! Ja trots dat jij mijn baasie eens was. Super Ton, hou vol en als je schrijft...nie zo veul foute make wa (geintje wanne) Lieve groetjes.

  • 17 April 2012 - 15:06

    Twan & Linda:

    Hey ome Ton,

    Je gaat goed! Wat stoer en knap....super fijn om te horen dat het allemaal zo goed en voorspoedig gaat. 3.240 km klinkt nog zo weinig als je het vergelijkt met de 12.000 km toen je begon. Nog een "klein" stukje dus ;-) Hou vol!

    Groetjes Twan & Linda

  • 17 April 2012 - 18:21

    Paul En Nanda:

    He schoonvaders!
    Nog maar een kwart van de hele tocht! Veel mensen in onze omgeving vragen naar jou en hoe het je vergaat en wij zijn blij nog telkens te kunnen vertellen dat je er nog altijd veel plezier in hebt! Afgelopen zondag wilde ik bij Paul bij t voetballen gaan kijken en toen bedacht ik dat over een aantal weken we maar weer eens samen in t zonnetje langs die lijn moesten gaan staan! Broodje kaas en een bak koffie erbij! Maar eerst deze droom maar eens afronden! Blijf genieten, val niet meer teveel af en hou je taai! Wij zien je graag weer terug als je dit afgerond hebt! Liefs nanda

  • 17 April 2012 - 20:41

    Evert:

    He bikkel nog steeds aan het fietsen, knap hoor. Aan de foto's te zien komt je "six-pack" weer tevoorschijn....

  • 18 April 2012 - 17:07

    Wilma Van Der Vegt:

    Hallo stoere sterke broer,

    Fijn, dat je onze mails waardeert!
    Ik vind het óók altijd geweldig om jouw berichtjes te lezen!!
    Wát goed dat alles naar wens gaat en je nog steeds volop geniet!!
    Maar nog wel 3240 km voor de boeg, niet niks!! (de laatste loodjes).
    Vandaag gefeliciteerd met je jongste kleizoon David die 3 jaar is geworden!!
    Ze zullen je missen en wij onderhand ook wel 'n beetje!!
    Ton, we denken aan je en ik wens je héél veel succes en fietsplezier!!

    Ik leef met je mee en ben trots op je!!

    Liefs, je zus; Wilma xxx

  • 21 April 2012 - 12:15

    Toos:

    Als dan de werkelijkheid nog mooier wordt wat kan een mens zich dan nog wensen. Ik ben trots op je en vind het fijn voor het thuisfront dat het grote aftellen is begonnen.
    Groetjes Toos

  • 22 April 2012 - 13:50

    David & Margriet:

    Hallo Ton,

    Je kent ons niet, maar wij hebben veel over je gehoord! Tijdens onze vakantie in Tanzania een aantal weken geleden verbleven wij een paar dagen in de Kiboko Lodge waar wij je vrouw en kinderen ontmoetten. Zij vertelden ons over je fiets-trip en dat zij je verrast hebben met hun bezoek! Daniëlle vertelde over deze site, vandaar dit berichtje!

    We zijn enorm onder de indruk van je prestatie en kunnen uit eigen ervaring zeggen dat het geld ten goede komt aan een zeer goed doel. We hebben genoten van ons verblijf in Kiboko en de jongens daar! Ook hebben we een bezoek gebracht aan de Watoto Foundation, erg indrukwekkend.

    We wensen je veel succes met 'de laatste kilometers'... Hakuna Matata & Pole Pole ;-)

    Groetjes,
    David & Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 62364

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Tour d'Afrique 2012

Landen bezocht: