Up to Kenia - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu Up to Kenia - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

Up to Kenia

Door: tonstourdafrique

Blijf op de hoogte en volg Ton

21 Februari 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag volgers,
De laatste keer dat ik jullie berichtte was vanuit Gondar op 11-2-2012. We zijn met de karavaan in Addis Abeba aangekomen en weer 700 kilometer verder. Na 13 dagen Ethiopië hebben we in dit land nog 6 zes en te gaan voordat we Kenya binnenrijden. We hebben de afgelopen 1200 kilometer in totaal 12 kilometer geklommen. Prachtig land, volop ontwikkeling en lieve mensen daar doet geen stenengooiende jongen iets aan af. We komen elke dag op een zorgvuldig gekozen campsite aan met gebrekkige faciliteiten. Zes dagen geen drupel water om je te wassen. Drinken voor onderweg is er genoeg en breakfast, lunch en diner zijn goed verzorgd. Soms moet ik echt tot op mijn tandvlees zoals 4 dagen terug waarbij uit een diep dal 20 kilometer geklommen moest worden naar het hoogste punt van de Tour d'Afrique namelijk 3140 meter.
Alle reacties heb ik gelezen op het verslag van 11-2-2012. Iedereen bedankt, het doet me goed dat jullie me volgen en me telkens een hart onder de riem steken. Mijn lieve Nellie is vandaag jarig en ik vind het erg jammer dat ik niet thuis ben. Ik maak dat wel goed met haar als ik terug ben. Nee......nog geen actie-foto omdat Nola na een valpartij in het ziekenhuis ligt en zij heeft een Cardreader voor mijn I-pad om er foto's op te zetten die ik aan de weblog wil hechten.
Het gaat jullie goed en maak je geen zorgen over mij. Het gaat goed.....zoals eerder gezegd een tocht die ik mijn beste vrienden aanbeveel, maar ook mijn grootste vijand (die ik overigens niet heb) toewens.
Wat het klimmen betreft (Nellie en ik zeiden dat vaak tijdens onze Europese fietstochten) na een bergop komt er telkens weer een afdaling.

Lieve groeten van Tonnie

  • 21 Februari 2012 - 19:01

    Henk En Annie Vd Ca:

    Hoi die knappe Ton,

    Op de eerste plaats
    Hartelijk Gefeliciteerd met je lieve Nellie , en toch zonder taart en kadootjes een hele mooie dag gewenst , alles komt goed,

    Ton we vinden het heel leuk om je te volgen ,heel veel succes , je kunt het en wij staan achter je,

    Groetjes van ons

  • 21 Februari 2012 - 19:11

    Henk En Annie Vd Ca:

    Hoi die knappe Ton,

    Op de eerste plaats
    Hartelijk Gefeliciteerd met je lieve Nellie , en toch zonder taart en kadootjes een hele mooie dag gewenst , alles komt goed,

    Ton we vinden het heel leuk om je te volgen ,heel veel succes , je kunt het en wij staan achter je,

    Groetjes van ons

  • 21 Februari 2012 - 21:25

    Wilcopedia:

    Nondeju Tonnie Tussengas, d'n hele dag met munne ..... zitte speule aan 't bureau. (Echt nie!) Had ik beter een stukske gebak kunnen gaan eten bij jullie Nellie. Met zeer waarschijnlijk zicht op drie knappe dochters, een verademing na een weekend met allemaal zatte Knoerissen.

    Albert Einstein zie 'ns:
    Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.

    En met die verbeelding van jou zit het wel goed. Leg ze vast op de gevoelige plaat, die prachtige belevenissen. En...op overbelichting geen kans, daar in donker Afrika (net fotocursus gehad van Karel de Groot....)

    Groeten uit Rooi



  • 29 Februari 2012 - 18:53

    De Van Schaijkjes:

    Hi stoere Ton,

    Als je gaat Googlen op stenengooiende kinderen, ben je niet de enigste gedupeerde. Zoek het maar eens op bij "De Wereldfietser". Het schijnt te helpen om overal waar je kinderen ziet, vriendelijk te zwaaien!? Of je bindt zo'n PLO theedoek om je fietshelm :') Maak dan wel ff een foto voor je duifjes van S&I.

    Four wheels to move your body, two wheels to move your soul...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 62365

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Tour d'Afrique 2012

Landen bezocht: