3000 km achter de rug Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu 3000 km achter de rug Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ton Vegt - WaarBenJij.nu

3000 km achter de rug Ethiopie

Door: tonstourdafrique

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 Februari 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag lieve allemaal,
Kan me voorstellen dat jullie graag wat foto's zien, dat overtuigd meer, maar ik ben de kabel vergeten van mijn toestel om de mooie plaatjes over te zetten naar dit weblog. De volgende keer zit er met wat hulp van wiskids wel een mooi panorama of een aktiefoto bij.
We hebben 8 dagen fietsen achter de rug van Kartoum naar Gondar in Ethiopië. 3 dagen echt off road door mul zand en was board paden den 3 dagen klimmen.
Nauwelijks pech op een gebroken ketting en wat lekke banden na. Over de gezondheid en de conditie geen klanchten maar op de laatste dag voor de twee rustdagen nu, klom ik van 500 meter naar 2500 meter in 22 kilometer. Ik was blij dat ik er was. Ikmaakte me op voor een afdaing van 27 km maar we door een jochie met een dikdke steen van de fiets gegooid. Viel op mijn hoofd, schouder en heup. Heb er wel een beetje last van maar kan door. Vraag me niet waarop ze in Efthiopie me stenen gooien, dat uitleggen kunnen de kinderen zelf waarschijnlijk ook niet.
Het kost elke dag wel veel energie en kom alles zo door blijft gaan op mijn geboorte gewicht aan in Kaapstad. Jullie reacties doen me goed en jullie bij Danielle ingestuurde liedjes ook. Ik luister elke avond even naar mijn iPod.
Rakkers het gaat jullie goed en maak je om mijn geen zorgen....allone together .....zullen we er maar inhouden.
Lieve groeten van Ton vanuit Gondar op 3000 km van de start en 9000 tot de finish. We gaan het meemaken op deze pelgrimstocht en soms kruistocht.
Monnikenwerk dus en daar gaat het hier ook een beetje om, fietsend terugkijkend naar het leven dat was en vooral dat nog komen gaat.
Ondertussen ook nog een mooi doel dienen Watoto in Tanzania en op geboortegewicht terug na afloop.
Ik ben vooralsnog een gelukkig mens met een lieve vrouw en een prachtstel kinderen c.s.

  • 11 Februari 2012 - 14:53

    Renny Kronenburg:

    Hallo die Ton,

    Fijn te horen dat het goed met je gaat
    we blijven je volgen hier vanuit Vlijmen
    Zet hem op en blijf volhouden
    Groeten Renny kronenburg en Familie

  • 11 Februari 2012 - 20:56

    Wilcopedia:

    Hoi Ton,

    Jaaaah, dan is schaatsend de slee met kidz trekken over het ijs van een ondergelopen wei een peulenschilletje! Bij het zien van de getallen, 3000 erop / 9000 te gaan, besef ik aan welke uitdaging je bent begonnen. Hopelijk zitten er enkele liedjes tussen die je doen denken aan je vrienden van team Uden. Ik denk aan je......wanneer ik morgen aan de Valentijnsdis zit bij Tante Pietje. En als er dan ook maar één korreltje zand in m'n sla zit .......(haha)

    Hou vol, Hannibal moest z'n olifanten ook meermaals in de billen prikken om over de Alpen te komen.

    Hauwt'oew orre steil.

    Groet,

    Wilcopedia

  • 12 Februari 2012 - 09:29

    Ria:

    Hey Ton,

    Dat bedoel ik nou alleen voor die skon berichtjes ga je n reis maken. Ik vind het ook prachtig om je te volgen zodat we ons hier een voorstelling kunnen maken hoe deze reis voor jou is. Ook een van jouw uitspraken: zonder dalen geen bergen.
    It giet oan in Afrika, hier helaas niet maar we genieten nog even van het ijs en de sneeuw. Hawdoe wanne, Ria

  • 12 Februari 2012 - 11:12

    Ton En Huub:



    Hallo Ton.

    Allereerst even voorstellen. Ik schrijf hier mede namens Ton Kreeftmeijer even een kort stukje. Ik ben Huub Geurts en heb geregeld contact met hem. Ton zit nu in Tanzania en hoopt jou daar te treffen. We hebben het idee dat dat allemaal gaat lukken.
    Prachtig om je verslag te lezen en te kunnen genieten van het doorzetten dat hier echt wel noodzakkelijk is.
    Mede namens Ton succes met je tour en we blijven je volgen.

    Sportieve groet Huub Geurts

  • 12 Februari 2012 - 12:19

    Gerard Tax:

    Ondanks een zware steen op je hoofd, geen deuk opgelopen. Hou vol makker,veel verlichting in het zware zand en bereik grote hoogten.

  • 12 Februari 2012 - 12:49

    Dirk&heleen:

    Als je in dit bedelland, ontstaan door alle hulp, niets weggeeft, ja dan vliegen de stenen je om of tegen de oren. Give me Birr ! Het heeft niets met cultuur te maken.

    Roept Afrika als zoektocht of als dilemma: "Kom terug" maar ook weer "Ga" ?
    Als je gevonden denkt te hebben wat je zocht, dan pas was het een echte harts"tocht" en fietste je niet het onbereikbare na.

  • 12 Februari 2012 - 13:02

    Dirk V:

    Deze moest ik nog ff kwijt!

    Stenengooiers bij elke bocht, dat was niet echt wat je zocht.
    Steeds verder van huis en van het fietsen pijn in je kruis.
    Daar had je zeker niet over nagedocht, maar dat, dat is de echte kruistocht.

  • 12 Februari 2012 - 13:31

    Marthe:

    Geweldige kinderen dat ze zo met jouw project bezig zijn. Heel veel lof.
    Had je er wel rekening mee gehouden dat je af zou vallen? Had je daar kleding voor meegenoemen of houd je het met touwtjes bij elkaar. Zou ik wel eens willen zien. Foto van maken hoor!
    Veel sterkte met de stenen gooiers. Kun je ze niet een klap voor hun kop geven? Voor de volgende trip veel sterkte.
    Groetjes Marthe

  • 12 Februari 2012 - 16:45

    Margreet:

    Hoi Ton,

    Het blijft nog steeds een feest om je verslagen te lezen. Wat je allemaal niet mee maakt en moet verzetten. Een schitterende ervaring lijkt me, maar ik doe het je niet na. Je bent en blijft een kanjer.
    Hopelijk kom je verder geen stenengooiers meer tegen.
    Zet um op en succes verder.
    Het is toch wel stil aan deze kant.

  • 12 Februari 2012 - 18:51

    Michiel En Angela:

    Gelukkig zit je vol humor, het is echt heel erg leuk iedere keer je verslag te lezen! Echt heel knap dat je dit doet, lijkt haast onmenselijk als je het leest, 3000 km gehad, 9000 km te gaan...
    Zet m op Ton! Supergoed bezig!
    Groetjes uit Cuijk!

  • 13 Februari 2012 - 08:44

    Henk En Annie Vd Ca:

    Hoi Ton,

    Wat goed van je, je bent een kanjer,
    Leuk om je te volgen,

    Veel plezier en blijf vol houden,

    Groetjes Henk en Annie

  • 13 Februari 2012 - 09:55

    Peter En Raf:

    Hey Ton,
    jeetje heb je alweer 3000 km gefietst.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat gezien de weersomstandigheden nu niet haal, hahaha.
    Vorige week nog even de hoop gehad dat de zin kwam "it get oan", maar helaas het ijs was niet overal even sterk.
    Net het bericht gehoord dat er toch fanatici waren die de route toch hadden geschaatst.
    waren het er allen over eens dat het een zware tocht was.
    toch maar goed dat ze het niet hebben laten doorgaan.
    Het begint nu toch echt te dooien en ik moet zeggen dat ik er blij om ben.
    Volgende week is het alweer carnaval.
    Het is dit jaar echt een uitdaging omdat er weinig vrijwilligers voor het begeleiden van de optocht.
    het komt allemaal zeker goed.
    Ik was trouwens wel benieuwd naar wat foto's maar ik las dat het door je kabeltje kwam.
    Ton je gaat je nog steeds goed af en ik hoop dat ze geen stenen meer gooien naar je, zijn het geen piraten dan zijn het wel stenengooiers.
    Succes verder en tot gauw.

    groeten uut Holland.

    Peter en Rafaelle

  • 13 Februari 2012 - 10:15

    Jolanda:

    Sjonge Ton, wat een klus! Maar voor jou geen berg te hoog. De schouders eronder...en doorgaan. Dat was altijd jouw instelling en die komt je nu goed van pas. Helemaal als je ziet 3000 gehad, 9000 te gaan. Alleen eraan denken is al zwaar. Maar het komt goed. We missen je bij S&I en zoals je ziet blijven we je trouw volgen. Zet 'm op. Groetjes Jolanda

  • 13 Februari 2012 - 17:28

    Willem Vd Steen:

    vin je het leuk in afrika?
    Ik ga vrijdag carnaval vieren, ik word piraat.
    Morgen mag ik met kleren aan zwemmen, cool he....
    ik mag al bijna op voor m'n diploma.

    xxxxx Willem


  • 14 Februari 2012 - 23:30

    Wilma En Adri:

    Hoi Ton
    we hebben je verslag weer met verbazing gelezen en later even de fotos bekeken, GEWELDIG ! en nu op naar de volgende 3000 Km ,
    lieve groeten van ons uit Uden

  • 15 Februari 2012 - 13:56

    Wilma Van Der Vegt:

    Hoi Ton,

    Ik lees wel dat het allemaal wát zwaarder wordt!
    Wij kunnen wel állemaal met je meeleven en áf en toe 'n schietgebedje doen maar pas ook goed op jezélf hoor!!!
    Je hebt inderdaad 'n lieve vrouw en 'n prachtstel kinderen, dát mag gezegd worden én daar mag je bést trots op zijn!!!!!
    Maar wél héélhuids terug komen hoor!!!
    Ik heb respect voor je en ál die anderen!
    Wij feliciteren jouw vrouwtje wel (á.s dinsd.) met haar 60 ste verjaardag!!!
    We vergeten ze niet!!
    Hou je taai!!! je zus Wilmaxx

  • 15 Februari 2012 - 19:58

    Ome Ton:

    Knap hoor, heel deze tocht én op de fiets.....laat je leven inderdaat maar es mooi voorbij rollen dan kun je bij terugkomst ook echt gaan genieten van alle rust en mooie tijd die nog mag komen. Heel veel succes gewenst! Twan & Linda

  • 16 Februari 2012 - 15:28

    Dre:

    Hoi Ton,

    Veel respect voor je missie en dat het zwaar is, geloof ik graag maar wij hebben het hier ook niet gemakkelijk.
    Vorstperiode achter de rug, sneeuw, ijs en net geen Elfstedentocht.
    Je bent bijna op de helft en dan begin je de stal al te ruiken.

    Groetjes Dre

  • 17 Februari 2012 - 02:59

    Jan Van Houtum:

    Hoi Ton

    Vandaag al je verhalen eens bijgelezen.
    We zijn op dit moment (ook weer) op vakantie en hebben dus tijd om op ons gemak je reisverslagen bij te lezen.
    Prachtig wat je doet Ton.
    We hebben het er wel eens over gehad dat je je dromen moet leven en niet je leven moet dromen. Nou daar ben je nu volop mee bezig. We hebben diep respect voor je prestaties. Geniet er van dan doen wij dat ook door je verslagen.

    Groeten Jan en Els vanuit de Filipijnen

  • 18 Februari 2012 - 10:28

    Jos Van Zundert:

    Hoi Ton.
    Zelf net 2 dagen terug van een 6 weeks verblijf in zuid-Spanje (zoals elk jaar)en nu voor het eerst je weblog gelezen.
    Ziet er allemaal goed, interessant en spannend uit. Zal zeker een reis zijn die je tot aan het einde der tijden zal bijblijven. En wat die stenen gooiende kinderen betreft....... ze wisten natuurklijk dat je van de politie was en gooien dan met stenen. Op de West-bank is dat heeeel normaal en dus kennelijk ook in het land dat je nu doorkruist ha ha ha. Ik hou hetg kort, want jouw tijd is kostbaar. Wens je een goede en ervaringsvolle rit verder en zal blijven lezen.
    Groetjes
    Jos van Zundert

  • 19 Februari 2012 - 08:45

    Nelly Peters Odiliap:

    hallo ton;
    petje af voor deze topprestatie;
    wij zijn ervan overtuigd, dat je de resterende 9000 kilometers elke dag inkort.
    Zorg wel dat je bij tijd en wijlen, indien mogelijk een flinke portie krachtvoer tot je neemt, want dat is voor een Udense Knoeris tijdens carnaval ver van huis onontbeerlijk.
    Ton zet 'm op, we blijven je volgen.
    nelly peters

  • 19 Februari 2012 - 08:45

    Nelly Peters Odiliap:

    hallo ton;
    petje af voor deze topprestatie;
    wij zijn ervan overtuigd, dat je de resterende 9000 kilometers elke dag inkort.
    Zorg wel dat je bij tijd en wijlen, indien mogelijk een flinke portie krachtvoer tot je neemt, want dat is voor een Udense Knoeris tijdens carnaval ver van huis onontbeerlijk.
    Ton zet 'm op, we blijven je volgen.
    nelly peters

  • 19 Februari 2012 - 15:29

    Joop Van Oorsouw:

    Ton als ik dit schrijf wordt de Udense carnavalsoptocht geteisterd door hagel en sneeuwbuien. De mensen houden de moed er in met een extra pilsje of borrel. Mogelijk verlang je ook naar een pilsje van Henk van Zutphen, maar dan moet je nog even wachten. Als je terug bent kunnen we er samen ene vatten. Dan hedde tijd zat om uit te rusten van je zware tocht. Ik hoop dat ze je nog herkennen in Uden, want ik heb begrepen dat je als een Adonis terug komt met het ideale gewicht van 75 kilogram. Veel sterkte gewenst en doe ze de boks an.

  • 21 Februari 2012 - 08:20

    Daantje:

    KANJER! Wat fijn jou even gesproken te hebben om de 60ste verjaardag van je eigenste vrouw. We proosten hier vandaag ook op jouw godvergeten mooie prestatie. Hou vol papa. XX

  • 07 Maart 2012 - 21:58

    Jack En Miep:

    hoi ton nog een paar dagen dat zit je op de helft knap hoor hou je taai mijn paar dagen op het oventje zitten er weer op het was weer gezellig met mijn zussen en broers nog veel fiets plezier en hou je haaks heel veel groetjes jack miepxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1045
Totaal aantal bezoekers 62366

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Tour d'Afrique 2012

Landen bezocht: